راهنمای خرید لاستیک ماشین
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

راهنمای خرید لاستیک اتومبیل

اگر در حال خرید لاستیک های زمستانی جدید هستید ، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. ویژگی های اصلی آنها چیست و چه تفاوتی با ویژگی های تابستانی دارند ، اما ما همچنین همه آنچه را که باید در مورد لاستیک به طور کلی بدانید در زیر آورده ایم. 

اول از همه ، لاستیک ها تنها تماس ماشین شما با جاده هستند. بنابراین ، هنگام خرید بسیار توجه کنید زیرا لاستیک ها اولین ستون ایمنی جاده شما هستند.

لاستیک های تابستانی و زمستانی چه تفاوتی دارند؟

ما با ساده ترین تقسیم بندی - قسمت لاستیک های تابستانی و زمستانی - شروع خواهیم کرد . تفاوت لاستیک های تابستانی و زمستانی در ترکیب آنهاست. به دلیل ترکیب آنها ، تایرها در دما و شرایط آب و هوایی مختلف رفتار متفاوتی دارند.

لاستیک های تابستانی برای دمای بالاتر از 7 درجه سانتی گراد طراحی شده اند ، در حالی که لاستیک های زمستانی برای دمای زیر 7 درجه سانتی گراد طراحی شده اند.

لاستیک های زمستانی نرم تر هستند و استفاده از آنها در دمای بالای تابستان منجر به سایش سریع می شود. از آنجا که آنها برای شرایط جاده خیس ساخته شده (که آیا این باران یا برف است)، لاستیک زمستان دارند 5 برابر بیشتر کانال های زهکشی از لاستیک تابستان و یک عمق آج بیشتر است.

از طرف دیگر ، تایرهای تابستانی برای دمای بالاتر طراحی شده اند. دمای مطلوب برای بهترین عملکرد تایرهای تابستانی 25 درجه سانتی گراد است (دمای آسفالت). لاستیک های تابستانی برای رانندگی سریع تر ، بلکه برای دوش های ناگهانی نیز ایده آل هستند. به سادگی ، برای همه آن شرایطی که در تابستان در انتظار شماست.

لاستیک های تابستانی در شرایط زمستانی خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و فاصله توقف را افزایش می دهند.

با سرعت 60 کیلومتر در ساعت بعد از 55 متر متوقف می شود در حالی که اتومبیلی که لاستیک زمستانی دارد پس از 44 متر متوقف می شود.

علاوه بر این دو نوع لاستیک ، تایرهای تمام سال نیز وجود دارد . این لاستیک ها مخلوطی از تابستان و زمستان هستند ، مناسب برای شرایط حاکم در تابستان و همچنین شرایط زمستانی.

با این حال ، باید در نظر داشت که چنین تایرهای موجود در جاده عملکرد بهتری نسبت به تابستان در شرایط تابستانی و همچنین لاستیک های زمستانی در شرایط زمستانی دارند.

لاستیک های تمام ساله برای کسانی که در آب و هوای معتدل و بدون زمستان های شدید و شرایط برفی جاده زندگی می کنند ، گزینه خوبی هستند.

همچنین ویژگی های راننده برای انتخاب این لاستیک ها مهم است. اگر سواری سریعتر را ترجیح می دهید ، مطمئناً این لاستیک ها انتخاب شما نیستند زیرا به خوبی در جاده گیر نخواهند کرد.

 

به خاطر داشته باشید که لاستیک های تمام سال به دلیل ضعف در ویژگی های آنها ، سریعتر فرسوده می شوند و بنابراین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند در نگاه اول.

علامت گذاری روی لاستیک ها

اگر خیلی اهل فن نیستید ، تمام علامت های مشخصی که روی لاستیک ها می رود کاملا گیج کننده است. برای سهولت در انتخاب شما و هدایت شما به سمت یک انتخاب صحیح ، شما را به برچسب ها و معنی آنها نزدیک می کنیم.

مثال: 205 / 55R16

عدد اول عرض لاستیک را بر حسب میلی متر نشان می دهد.

عدد دوم ارتفاع تایر است به گونه ای که در این حالت 55٪ عرض تایر محاسبه می شود.

آخرین عدد قطر تایر است که به اینچ بیان می شود و در کشور ما اینچ اینچ نامیده می شود.

بعد از سری اول اعداد ، اطلاعات مهم دیگری ارائه می شود.

مثال: 205 / 55R16 91H

91 حداکثر بار در هر تایر را نشان می دهد ، در این حالت 615 کیلوگرم است ، در حالی که حرف پشت آن عدد حداکثر سرعت را تعریف می کند . H حداکثر سرعت 210 کیلومتر را نشان می دهد و به دلیل افزایش گرم شدن لاستیک و احتمال ترک خوردن ، رانندگی بالاتر از حداکثر سرعت توصیه نمی شود.

رایج ترین علائم سرعت در کشور ما عبارتند از:

  • S - 180 کیلومتر انجام دهید
  • T - انجام 190 کیلومتر
  • H - 210 کیلومتر انجام دهید
  • V - تا 240 کیلومتر
  • W - تا 270 کیلومتر
  • ZR - بیش از 240 کیلومتر

تایر مهم دیگر MS یا M + S است . این علامت گذاری ها کیفیت تایر برف و گل را تأیید می کند و اگر فقط این علامت ها وجود داشته باشد ، تایرهای تمام سال هستند. اگر یک دانه برف در کنار MS وجود دارد ، پس می دانید که این یک لاستیک زمستانی است.

 

تاریخ ساخت

همچنین تاریخ تولید را روی لاستیک ها پیدا خواهید کرد. این معمولاً در قالب 4 شماره نوشتاری (به عنوان مثال 2312) با برچسب DOT وجود دارد . دو رقم اول هفته تولید و دو رقم دیگر سال تولید را نشان می دهد. در مورد ما ، این لاستیک در هفته بیست و سوم سال 2012 تولید شده است.

کارشناسان 5-6 سال از سال تولید یک لاستیک جدید را به عنوان یک قاعده در نظر می گیرند . حتی پس از آن ، اگر در شرایط کاملاً کنترل شده ای نگهداری شود ، کیفیت خود را از دست نمی دهد.

اکنون که مارک هایی را که می توانید در آن روبرو شوید روشن کردیم ، به درستی تعجب می کنید ، "اما کدام تایر برای ماشین من بهتر است؟"

این دقیقاً همان چیزی است که سازندگان در نظر گرفته اند. ببینید هنگام خرید خودرو کدام تایرها روی ماشین بوده یا به دنبال لاستیک های پیشنهادی در دفترچه خودرو بگردید. اگر لاستیک های قبلی کاملاً مناسب شما بود ، دلیلی ندارد که یک مدل یکسان خریداری نکنید.

چه موقع زمان خرید لاستیک جدید است؟

غالباً مردم حتی از زمان مناسب تعویض لاستیک اتومبیل مطمئن نیستند . بسته به سبک رانندگی و سطح آن ، این زمان استاندارد نیست. با این حال ، از طریق چند شاخص می توانید مطمئن باشید که زمان آن فرا رسیده است.

عمق مشخصات

حداقل عمق آج برای لاستیک های تابستانی 1.6 میلی متر است ، در حالی که برای لاستیک های زمستانی 4 میلی متر است . لاستیک های جدید با عمق آج 8 میلی متر ارائه می شوند.

توصیه می شود لاستیک پس از پایین آمدن از عمق آج 3 میلی متر برای نسخه تابستانی تعویض شود.

تست سکه 10 لیپا راهی آسان برای سایش لاستیک است. سکه را در کانال جایی که ضخیم ترین لاستیک است قرار دهید و ببینید آیا کانال لبه سکه را پوشانده است یا خیر. اگر اینطور نباشد ، زمان خرید فرا رسیده است.

 

نشانگر بپوشید

لاستیک ها دارای نشانگر سایش هستند ، یعنی میله های عمودی که بین پروفیل تایر قرار دارند. هنگامی که این خط تیره ها با مشخصات لاستیک ادغام می شوند ، زمان خرید موارد جدید است.

دایره قرمز سمت چپ نشانگر سایش لاستیک ماشین را نشان می دهد

آسیب فیزیکی

البته ، حتی اگر صدمه جسمی وجود داشته باشد ، باید یک تایر جدید خریداری شود. اگر به عنوان مثال میخی لاستیک شما را سوراخ می کند اما در آن می ماند ، باز هم باید لاستیک را تعویض کنید. اگرچه می توانید رانندگی را ادامه دهید و همه چیز برای شما خوب به نظر می رسد ، لاستیک به تدریج فشار خود را از دست می دهد و در نهایت به زیر سطح حداقل فشار می رسد و برای خودرو شما ناامنی ایجاد می کند.

مسافت طی شده

اگرچه این مورد تا حد زیادی به سبک رانندگی ، اتومبیل و سطحی که روی آن رانندگی می کنید بستگی دارد ، بسیاری از تولیدکنندگان توافق دارند که لاستیک باید بعد از 65000 مایل تعویض شود .

اگر رانندگی سریعتر و پرخاشگرانه را دوست دارید ، مطمئناً مجبور خواهید شد که لاستیک های جدید را حتی پس از مسافت پیموده شده کمتر ، شروع کنید.

لاستیک های کم مصرف

بعد از خصوصیات فیزیکی و مکانیکی ، به جنبه اکولوژیکی لاستیک اتومبیل می رسیم. هنگام خرید ، به کلاس انرژی توجه کنید ، زیرا این کار باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار می شود.

لاستیک ها در کلاس های انرژی از A تا G قرار می گیرند ، جایی که A از لحاظ زیست محیطی مناسب ترین و G بی سودترین لاستیک است.

 

اختلاف کل بین دسته اول و آخرین می تواند تا 7.5٪ باشد که باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت می شود.

سطح صدا

علاوه بر مصرف سوخت ، دو برچسب اتحادیه اروپا نیز وجود دارد که تایرها باید داشته باشند. اولین مورد ، میزان صدای تولید شده توسط تایر است و در سه دسته قرار می گیرد.

  • تایرهای یک موج - ساکت
  • دو موج - لاستیک های متوسط ​​و متوسط
  • سه موج - لاستیک های پر سر و صدا

 

چسباندن مرطوب

علامت دوم (یا سوم ، بسته به نوع ظاهر) EU که روی لاستیک ها پیدا خواهید کرد ، چسباندن آن به مرطوب است. به عنوان یک قاعده ، این نشان دهنده اثربخشی تایر در هنگام ترمزگیری در حالت خیس است.

 

همانند مصرف سوخت ، برچسب هایی از A تا G پیدا خواهید کرد.

لاستیک ها بهترین رتبه بندی می شوند ، در حالی که لاستیک های G بدترین هستند.

با سرعت 80 کیلومتر ، لاستیک های دارای درجه A 18 متر قبل از تایرهای با علامت G متوقف می شوند.

 

سوالاتی که قبل از خرید لاستیک از خود بپرسید

  • سازنده اتومبیل من کدام لاستیک را توصیه می کند؟
  • سبک رانندگی من چیست؟ خشونت آمیز؟ یا بالاخره چیزی نرمتر و سبک تر؟
  • چه محموله ای را حمل خواهید کرد؟ لاستیک های مسافری برای حمل مسافر و نه بارهای سنگین تر (لاستیک LT) طراحی شده اند.
  • شرایط رانندگی؟ آب و هوای معتدل و بدون زمستان های شدید برای لاستیک های تمام فصل مناسب است.
  • سطحی که روی آن سوار می شوم؟ فقط سواری شهری است یا سواری در macadam و زمین های ناهموار؟
  • سالانه چند کیلومتر رانندگی می کنم؟
  • سرعت متوسط ​​رانندگی من چقدر است؟

اینها برخی از سالاتی است که می تواند به شما کمک کند هنگام خرید لاستیک اتومبیل مراقب آنها باشید. هنگام پاسخ دادن به آنها ، بهتر است علاوه بر این با مکانیک یا متخصص اتومبیل خود تماس بگیرید تا به شما پیشنهاد خاصی بدهد که کدام یک از لاستیک ها برای اتومبیل شما بهتر است.

اگر تصمیم دارید که خود به تنهایی خرید کنید ، تمام موارد بالا را بررسی کنید. به این ترتیب ، شما هنوز بهتر می دانید به کدام لاستیک نیاز دارید و همیشه گزینه قبلی (و بهترین) را نیز خریداری می کنید ، همان لاستیک هایی را که تاکنون خریداری کرده اید ، خریداری می کنید.

همچنین ممکن است به موارد زیر علاقه داشته باشید: https://www.zoomit.ir/buying-guide/359293-tire-buying-guide/

 




:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : دو شنبه 14 تير 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی